“Budujeme kompetence pro 21. století, podporujeme pozitivní přístup k sobě samému a kritické poznávání světa kolem.”
Jaký bude technologický vývoj do roku 2030 a nebude ještě rychlejší než dosud?
Čím budu, jakou práci budu mít v roce 2040 a nenahradí lidi stroje?
Jaké znalosti budu potřebovat v roce 2042 a netrumfne mě umělá inteligence?
Jak bude vypadat svět v roce 2045, bude ještě svět takový, jaký ho známe?
Kdo mi opraví automobil v roce 2049 a budou vůbec auta vypadat tak jak dnes?
Jaké výzvy budeme po roce 2050 řešit a jsme na ně připraveni?
Odpovědi někteří z nás možná tuší, někteří z nás o nich možná sní a někteří z nás říkají: NEVÍME.
Nevíme, jak bude vypadat pracovní náplň automechanika, která se třeba bude více podobat práci v bílém plášti než práci v umazaných montérkách. Nevíme, zdali uplatníme nabyté vědomosti z osmiletých gymnázií. Nevíme, zda budeme potřebovat konkrétně to či ono.
Víme však, že se jistě neztratíme, když budeme umět komunikovat, řešit problémy, celoživotně se vzdělávat a učit se nové věci, občansky se zajímat o veřejný prostor s co nejvyšší mírou sociální inteligence, efektivně, chytře pracovat a kriticky používat digitální technologie a nové možnosti. Tohle všechno jsou kompetence pro život v 21. století, které naše škola podporuje.
Protože jsme učící se školou pro budoucnost našich dětí. Chceme být místem, kde se hraje fér a myslí na všechny, při kritickém poznávání stále složitějšího světa kolem nás.
Proto tvoříme školu pro 21. století, tedy školu: moderní, demokratickou, otevřenou a bezpečnou
- od prvního ročníku výuka anglického jazyka, Hejného matematiky, nevázaného písma Comenia Script
- zapojování formativního hodnocení, slovní hodnocení do třetího ročníku
- metoda instrumentálního obohacování v přípravném, čtvrtém až sedmém ročníku (dle R. Feuersteina), více na: https://a-t-c.cz/o-metodach/miu
- zaměření na kompetence pro 21. století (7 klíčových kompetencí)
- školní jídelnu v budově školy, kde zdravě chutná
- nestojíme na místě a reagujeme na dynamické změny ve vzdělávání
- participace žáků na životě školy v rámci žákovského parlamentu
- podporujeme respektující přístup a rovnost ve vzdělávání
- každotýdenní třídnické hodiny přímo v rozvrhu
- tým nadšených a zkušených pedagogů a otevřené vedení školy
- dvakrát ročně školní TRIA (konzultace ve formě učitel + rodič + žák) a několikrát do roka celoškolní konzultace
- pravidelné rodičovské kavárny na různá témata, 4x ročně Ředitelna OPEN
- provoz školní družiny od 6:30 až do 17:30
- máme za to, že každý si zaslouží zažít úspěch
- v 8. a 9. ročníku předmět Výchova k volbě povolání
- podporující prostředí s funkčním školním poradenským pracovištěm (školní psycholog, metodik prevence, výchovný a kariérový poradce)
Základní škola a mateřská škola Praha 5 – Radlice, Radlická 140/115, příspěvková organizace
Radlická 115/140, 150 00 Praha 5
Zřizovatel: | Městská část Praha 5 |
Ředitel školy: | Mgr. Dalibor Neckář |
IČO: | 69781931 |
REDIZO: | 600038360 |
Datová schránka: | friqxw5 |
GDPR: | Základní údaje a pověřenec |
Bankovní účty: | |
Základní škola – rodičovské platby: | 70017-130889389/0800 |
Mateřská škola: | 50016-130889389/0800 |
Školní jídelna: | 19-130889389/0800 |
Školní družina: | 60011-130889389/0800 |
Telefonní kontakty | |
ředitel: | 732 969 124 |
mateřská škola: | 251 555 624 (Nad Laurovou) 222 360 124 (Na pláni) |
E-mailové kontakty | |
ředitel školy: | neckar.dalibor@zsradlicka.cz |
vedoucí školní jídelny: | jidelna@zsradlicka.cz |
administrativní pracovnice školy: | skola@zsradlicka.cz |
další kontakty … |
Odkazy
Základní škola
Mateřská škola
Dokumenty
Akce školy
Kontakty